Novinky

Novinka 2015! Next 9.6
next novinka 2015 NEXT znamená ďalší posun vo vašej výkonnosti. Váš budúci partner, na ktorého sa môžete spoľahnúť. Nízka váha 60 g, priemer 9,6 mm neznamenajú nižšiu bezpečnosť a životnosť. Tomu zodpovedá aj počet UIAA normovaných pádov na úrovni 7. Next Vás posunie tam, kde ste ešte nikdy predtým neboli bez toho, aby ste o ňom vedeli. Tajomstvo je zakódované v jeho nízkej hmotnosti a perfektnom handlingu.Lano je určené pre oblasť športového lezenia, skalky, mixové a ľadové lezenie, skalné steny.

Facelift Raasta 10,0
Dlhodobým zlepšovaním výrobného procesu sa nám podarilo zvýšiť bezpečnostný faktor. Pôvodne sme garantovali 7 UIAA pádov po vykonaní úprav sa nám toto číslo podarilo zvýšiť na 10 garantovaných UIAA pádov. Ďalšou významnou zmenou vykonanou na základe požiadaviek našich zákazníkov bolo mierne zvýšenie kompaktnosti a pritvrdenie lana. Uvedená zmena prospela k zlepšeniu prace s týmto lanom bez zhoršenia celkového „handlingu“. Čo dodať na záver ... V tejto váhovej a priemerovej kategórii konkurenta len veľmi ťažko nájdete.

Facelift Statik 10,5mm
Lano Statik 10,5 prešlo významným konštrukčným faceliftingom. Hlavná zmena sa týka podielu jadra, ktoré sme zvýšili tak by lano bolo kompaktnejšie. Tento podiel je stále ladený tak aby lano aj po vyzrážaní pri styku s vodou nestvrdlo nad akceptovateľnú úroveň. Vyšší podiel jadra mal samozrejme pozitívny vplyv na zvýšenie pevnosti lana min. na úroveň 31 kN. Čo dodať na záver ... V tejto váhovej a priemerovej kategórii konkurentov len veľmi ťažko nájdete.
Váš team Gilmonte

Poďakovanie Dňa 20.10.2010 sa v Gill Aréne spoločnosti ŽILMONT uskutočnilo stretnutie s horolezcom Petrom Hámorom. Touto cestou by sme sa chceli poďakovať všetkým zúčastneným za vytvorenie príjemnej atmosféry a hlavne Petrovi Hámorovi za to, že sa s nami podelil o zaujímavé horolezecké skúsenosti a zážitky z hôr. Tešíme sa na ďalšie stretnutia, na ktorých Vás radi uvidíme.
Fotografie na zilmont.sk

Váš Gilmonte team

fotografia z akcie

PROFISTATIC
S radosou Vám chceme predstavi novú radu špičkových statických lán Profistatic 9B, Profistatic 10,5A, Profistatic 11A uvádzaných na trh pod značkou Gilmonte. Tieto laná boli špeciálne vyvinuté na základe podnetov našich zákazníkov a dlhoročných skúseností našich vývojárov. Laná Profistatic majú vybalancovanú konštrukciu jadra a mohutného opletu, čo má za následok zvýšenú životnos lana a výborný handling. Práca s týmito lanami vám umožní lepší komfort pri ich používaní. Novou konštrukciou sa nám podarilo odstráni často sa vyskytujúci sa problém u statických lán a to je stuhnutie lana po vyzrážaní v studenej vode. Tuto výhodu ocenia hlavne jaskyniari a pracovníci vo výškach ktorých laná často prichádzajú do styku s vodou. Lano dokonca po vyzrážaní v studenej vode získava ešte lepšie vlastnosti, preto odporúčame lano po zakúpení namoči na 24 hodín do studenej vody a potom necha dôkladne vysuši prirodzenou cestou mimo dosahu zdrojov tepla a UV žiarenia, ktoré by mohli lano poškodi. Laná Profistatic sú navrhnute pre použitie v tých najnáročnejších podmienkach akými sú práce vo výškach, záchranárske účely, speleologizmus. Pevne veríme že Vám naše laná poskytnú maximálnu bezpečnosť, vysoký konfort za prijateľnú cenu!

Gill 8,3
Tím Gilmonte Vám predstavuje novinku - lano Gill 8,3, ktoré dá vášmu lezeniu nové možnosti bezpečného zdolávania tých najvyšších mét.
Naším hlavným cieľom bolo vyvinú lano s nízkou hmotnosou, ktoré spoľahlivo pracuje v zlaňovacích prostriedkoch pri použití v oboch lanových systémoch, ako lano polovičné aj dvojité. Precízna mechanická konštrukcia dáva lanu Gill 8,3 výborný handling a odolnos voči vonkajším mechanickým vplyvom. Lano má výbornú odolnos aj voči poveternostným vplyvom, vďaka najnovším hydrofóbnym úpravám.
Lano Gill 8,3 doporučujeme použi pri klasickom lezení vo vysokohorskom teréne ako aj pri lezení v ľade.

Enjoy the Gill 8,3 !
Gilmonte Team

15/04/2008

O expedícii na Annapurnu a testovaní nového lana sme sa porozprávali s popredným horským záchranárom a horolezcom p. Jozefom Šupicom

Vy a Annapurna... aká je história tohto „vzahu“?
Na jeseň 2005 som bol pozvaný na vojenskú expedíciu na 10. najvyššiu horu sveta Annapurnu (8091). Pre takmer každého horolezca, je výzvou dosta sa do Himalájí, a tak moje rozhodovanie nebolo ažké. Zostalo rok času na dotrénovanie kondície, zabezpečenie potrebnej výstroje a peňazí.
Koľko času Vám vtedy zabrala aklimatizácia?
Po prílete do Káthmandú a 6 dňovom pochode do základného tábora (BC), sme boli dostatočne aklimatizovaný a začala sa tvrdá drina na kopci. Budovanie výškových táborov prebiehalo v celku rýchlo, dokonca prekona najažší úsek medzi táborom C1 (5600m.n.m) a C2 (6500m.n.m), kde sa liezlo v obtiažnosti M4 (UIAA) sa podarilo len za 3 dni. Na tomto úseku , ktorý mal prevýšenie 900m sme spotrebovali 1200m statických lán, čo hovorí o samotnom sklone steny. Rýchlosť výstupu nám obmedzilo počasie , čo sme využili na oddych a dočerpanie síl na vrcholový útok.
Počasie má vo všeobecnosti mimoriadny vplyv na pobyt v horách...
Keď začala 4 dňová perióda dobrého počasia, tak sme v štvorici vyrazili pokúsi sa vyliez na vrchol. Po troch dňoch sme boli vo výške 7200m.n.m v tábore C3 a v noci začal náš posledný úsek cesty. Darilo sa vcelku dobre, sneh bol nosný, len noc bola tmavá a museli sme sa spolieha na svetlo z našich čeloviek, čo nás o 4:00 h. ráno zastavilo, lebo sme nevedeli kam máme ďalej pokračovať. Ranné svitanie o 6:00 h. nás premrznutých zdvihlo z batohov a liezli sme ďalej. Je 12:00 a správa do vysielačky znela:,,Sme v sedle vo výške 8050m.n.m a za 2 hodiny sa ozývame z vrcholu“.
To znie takmer ako víazný pokrik. Mali ste pocit že to už zvládnete?
Nie som poverčivý, ale my sme sa tam videli, ale nevedeli že tých posledných 40 výškových a 500 dĺžkových metrov, mimochodom takmer rovina, bude nad naše sily. Snehové podmienky sa vplyvom vetra zmenili natoľko, že po 5 hodinách brodenia sa v snehu po pás, sa náš vrchol priblížil len asi o 350 metrov. Vedúci expedície o 16:30h. povedal že otáčame. Boli sme 40 výškových a 150 dĺžkových metrov od vrcholu, no návrat z 8000 metrov trvá niekoľko hodín a riskova vrchol na úkor života nechcel nikto z nás. Pri zostupe som unavený a vyčerpaný spadol , prišiel o čakan a poranil si členok. Ako to dopadlo , čo som prežíval počas 300 metrov dlhého pádu sa mi ažko rozpráva.
Okrem fyzického vyčerpania Vám isto nepomáhalo ani to psychické. By vrcholu na dosah a musieť sa vrátiť, to dá určite zabrať. človek sa zotaví, porozmýšľa a znova si nájde cestu ako to skúsi ešte raz. Tak sa aj stalo. Jar 2008 a sme znova v takmer nezmenenej zostave pod Annapurnou. Pôvodný plán bol liez Poľskou cestou, ktorá dodnes nemá opakovanie, no klimatické podmienky zmenili Annapurnu za dva a pol roka na nepoznanie. Zvolili sme našu nedokončenú cestu, no tento raz postup cez tábory bol boj o život s neustálim snežením, búrkami a padajúcimi lavínami.
Znie to akoby Vám Annapurna robila doslova naprieky.
Toľko lavín videl asi málo kto , no to že som spolu s dvoma kamarátmi a dvoma šerpami jednu prežil , ktorá nás večer vymietla zo stanov a nechala roztrúsených v spodnej bielizni a ponožkách vo výške nad 5000m.n.m, som považoval za druhé veľké varovanie na tomto kopci.
Po tej lavíne zrejme zo stanov a Vášho vybavenia nezostalo veľa..
Prišli sme takmer o všetok materiál, laná a oblečenie a ďalší postup bol takmer nemožný. Zostáva nám poďakovať sponzorom a dúfa, že raz bude Annapurna dostupnejšia a niekto z nás bude stᝠna vrchole tohto kopca , kde doteraz stálo najmenej ľudí zo všetkých 14 osemtisícoviek. Kto vie prečo?
Keď sme už pri tých sponzoroch, naša spolupráca trvá nejaký ten rôčik...spokojnosť?
Máte pravdu, naša spolupráca skutočne prebieha už niekoľko rokov a z mojej strany som naozaj spokojný. Žilmont sa mi snaží vychádza maximálne v ústrety a ja si to cením. Navyše s úplne čistým svedomím môžem poveda, že laná z Vašej produkcie patria medzi špičku. Statika je právom populárna už dlhšiu dobu a nová dynamika raasta je podľa môjho názoru mimoriadne vydarené lano a je schopné konkurova ktorejkoľvek konkurencii. Navyše ceny sú podstatne priaznivejšie ako na zahraničných lanách a mám zároveň dobrý pocit na srdci, že môžem podpori niečo čo je dobré a Slovenské, čo nebýva vždy samozrejmosťou.
Ako dopadlo testovanie novej vodoodpudivej úpravy na raaste?
Raasta je fakt podarené lano už od svojho vzniku. To že bola doplnená o vodoodpudivú verziu je pre mňa príjemná skutočnos, lano si zachovalo všetky pozitívne vlastnosti, navyše sa zlepšila odolnos voči rôznym nečistotám a vlhkosti, ktorých si horolezecké laná užijú až až. Ak by som mal celé testovanie zhodnoti veľmi stručne tak Žilmontu sa opä podaril dobrý ťah a verím, že zákazníci to ocenia a budú túto novinku vyhľadáva v obchodoch. Ja im to môžem len odporučiť.
ďakujem za rozhovor a prajem ešte veľa úspechov na horách, aj v súkromí.
ďakujem aj ja a srdečne pozdravujem všetkých návštevníkov Vašich stránok.

04/08/2008

Medzi ďalšie novinky, ktoré pre Vás pripravuje náš-váš GILMONTE team je vodoodpudivá úprava na už dobre známom lane RAASTA 10,0. Po mimoriadne kladných ohlasoch na prvú generáciu sme sa rozhodli urobi verziu, ktorá bude ešte lepšie znáša použitie v situáciách, kde nie je možné vyhnú sa vlhkému prostrediu. Tieto úpravy nezvyšujú len jeho vodoodpudivos, výborný handling, ale aj odolnos voči nečistotám, čo sa mimoriadne priaznivo odráža na životnosti a bezpečnosti lana. Veľmi nás teší , že RAASTA 10,0 si suverénne razí cestu pomedzi tvrdú konkurenciu a získava si stále viac a viac priaznivcov, čo nás ubezpečuje, že sme na správnej ceste, a že to čo robíme, robíme dobre a je potrebné v tom pokračovať. Aby sme sa opä presvedčili, že to čo navrhli naši vývojoví pracovníci je také dobré ako sme si predsavzali, posielame naše lano znova na cesty. Teraz je to vojenská expedícia Annapurna 2008, kde bude lano podrobené ozaj tvrdým skúškam a vystavené skutočne náročnému prostrediu. Plne dôverujeme nášmu novému prírastku a veríme, že bude tým správnym spoločníkom pre členov tejto expedície. Je nám potešením oznámi vám, že naše portfólio sa rozrastá, aj sa bude rozrasta a vy sa už čoskoro budete môc dožadova tejto novinky vo vašom obchode.

27/03/2008

Naše lano sa chystá na tažké skúšky priamo v Yosemite (California)
Slovenská výprava ktorej sa zúčastnujú M. Tomajko, D. Beránek a R. Niéky si pre svoj nárocný výstup na štíty národného parku Yosemite vybrala naše lano RAASTA 10,0 . Je to pre nás velké zadosučinenie, že naša výprava si spomedzi mnohých konkurentov vybrala práve našu raastu. V náročných podmienkach je každá maličkos vo výbave horolezcov vystavená ozajstnej skúške. Yosemite predstavujú kolísku technického ale zároveň aj voľného lezenia. Najväčšou stenou je El Captain s dlžkou skoro 1 km. Jeho strmé steny boli ešte v polovici šestdesiatich rokoch považované za nezleziteľné. V súčasnosti vylezené cesty v tejto stene predstavujú najtažšie technické a voľné lezenie vo veľkých stenách na svete. Tento náročný terén a zataženie preveria doslova každé vlákno na lane, ktoré je navrhnuté a vyrobené tak, aby aj v týchto podmienkach bolo tým skutočným priateľom a  pomocníkom pre horolezca. O tom ako sa darí našim horolezcom, a samozrejme aj nášmu - vášmu lanu RAASTA 10,0 . Vás budeme priebežne informovať na našich stránkach.

13/06/2006

Začiatok sériovej výroby lán GILMONTE. Dielne vybavené modernou technológiou začaly pripravovať prvé metre nášho nového lana: single lano pre športové lezenie RAASTA 10.0

14/10/2006

Testovací tím lezcov ktorí testujú čerstvo certifikované lano RAASTA 10,0 v lezeckých oblastiach Vysokých Tatier. Výsledky testov sú vynikajúce. Celý tím GILMONTE pracuje na spustení sériovej výroby. Všetky dielne i vybavenie dielní podlieha prísnej norme EN ISO 9001/2000

29/7/2006

Ukončená CE certifikácia nášho lana RAASTA 10,0 v najprísnejšej európskej skúšobni SZU Jablonec nad Nisou. Ťažké mesiace vývoja sú ukončené. Jablonecká skúšobňa je plne akreditovaná UIAA a spĺňa tie najprísnejšie podmienky na testovanie horolezeckých a statických lán. Moderné vybavenie skúšobne objektívne meria pravý stav predkladaných prototypov.

26/6/2006

Bond 7,9mm
(Novinka 2017!)

ace novinka 2017 Kompaktné a ľahké lano s perfektným handligom. Ideálne na lezenie na skalách a ľade, vysokohorskú turistiku a všetky ostatné činnosti, pri ktorých sú potrebné dve laná. Certifikované ako polovičné a dvojité lano.

ACE 9,0mm
(Novinka 2017!)

ace novinka 2017 Špičkové lano, certifikované ako jednoduché, polovičné a dvojité . Vďaka jeho nízkej hmotnosti, kompaktnosti, perfektnému handlingu, nízkej rázovej sile a jeho vodoodpudivej impregnácií je ideálnym spoločníkom pri extrémnom voľnom lezení v horách, onsight, flash a redpoint lezení.

Next 9,6
(Novinka 2015!)

Facelift Raasta 10,0
(Novinka!)

Dlhodobým zlepšovaním výrobného procesu sa nám podarilo zvýšiť bezpečnostný faktor. Pôvodne sme garantovali 7 UIAA pádov po vykonaní úprav sa nám toto číslo podarilo zvýšiť na 10 garantovaných UIAA pádov. Ďalšou významnou zmenou vykonanou na základe požiadaviek našich zákazníkov bolo mierne zvýšenie kompaktnosti a pritvrdenie lana. Uvedená zmena prospela k zlepšeniu prace s týmto lanom bez zhoršenia celkového „handlingu“. Čo dodať na záver ... V tejto váhovej a priemerovej kategórii konkurenta len veľmi ťažko nájdete.

Facelift Statik 10,5mm
(Novinka!)

Lano Statik 10,5 prešlo významným konštrukčným faceliftingom. Hlavná zmena sa týka podielu jadra, ktoré sme zvýšili tak by lano bolo kompaktnejšie. Tento podiel je stále ladený tak aby lano aj po vyzrážaní pri styku s vodou nestvrdlo nad akceptovateľnú úroveň. Vyšší podiel jadra mal samozrejme pozitívny vplyv na zvýšenie pevnosti lana min. na úroveň 31 kN. Čo dodať na záver ... V tejto váhovej a priemerovej kategórii konkurentov len veľmi ťažko nájdete.

Podniková predajňa
lano

Vážení zákazníci, Na základe vašich požiadaviek sme zriadili novú podnikovú predajňu, do ktorej Vás srdečne pozývame.